::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

وبلاگ رسمی واحد شهدای مدرسه علمیه علوی/قم المقدسه

::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

وبلاگ رسمی واحد شهدای مدرسه علمیه علوی/قم المقدسه

::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم.

***
امام خمینی(رحمة الله علیه):«آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه هستند، می‌باشد و این است "فتح ‌الفتوح"»

***
برای دریافت فایل اصلی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک نمائید.
***
دوستانی قصد دارند در زمینه ی نویسندگی جزو خدّام این وبلاگ شوند، لطفا "نام ونام خانوادگی" و "نام کاربری" خود را بصورت "نظر خصوصی" برای حقیر بفرستند.
منتظر کمک شما در طراحی آثار جدید و یا انتشار مطالب تازه هستیم.
حاجیانی(خادم الشهدا) 02517222228
با تشکر

پیام های کوتاه
نویسندگان
  • ۰
  • ۰
کهف‌الشهدا، بهشتی در میان جهنم تهران

کهف‌الشهدا، بهشتی در میان جهنم تهران

در سال‌های قبل از تدفین تعدادی از مومنین محل ولنجک درخواست دفن شهید در منطقه ولنجک را دادند، گروه تحقیق و تفحص برای بررسی موقعیت به آنجا آمد و بعد از بررسی همه جوانب دستور مهیا کردن زیر ساختهای لازم برای دفن این شهدا را دادند، وقتی لودر برای خاکبرداری آوردند، عده‌ای از اهالی محله برای جلوگیری از دفن این شهدا اعتراض کردند و چند نفری نیز زیر لودر خوابیدند تا این شهدا را اینجا دفن نکنند و عده‌ای نیز برای جلوگیری از این اتفاق حتی نامه‌های متعددی به مقام‌های عالی رتبه کشور نوشتند و پیگیری‌های متعددی انجام دادند. نکته جالب توجهی که یکی از اهالی محل برای خبرنگار ما تعریف کرد این بود به علت خلوت بودن محله دختر پسرها با ظاهر نامناسب به این جا می‌آیند و فضای اینجا را آلوده می‌کنند و این موضوع اکثر اهالی محله را به ستوه آورده است اما هیچ‌کس این‌قدر مجدانه پیگیری برای حل این موضوع نکرده است.
ادامه ماجرا در گفت‌وگو با محمدحسین بابازاده مسئول روابط عمومی‌کهف‌الشهدا را می‌توانید بخوانید.

*از بازدید حضرت آقا از کهف الشهدا بفرمایید

زمانی که رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در تاریخ ۸۶/۴/۲۹ (حدود یک ماه پس از تدفین شهدا) به این مکان تشریف آوردند ظاهرا از مباحث مربوط به دفن شهدا در کهف و اعتراضات تدفین شهدا در منطقه ولنجک رضایت نداشتند و شاید دلیل ایشان از زیارت این مکان و همچنین اجازه ایشان در انتشار عکس خود در در ورودی غار مبنی بر این باشد که می‌خواستند تا کهف‌الشهدا تثبیت شده و همچنین این مکان مقدس شناسانده شود چرا که تعداد زیادی از مردم، کهف الشهدا را با این عکس می‌شناسد و رنجش ما از مسئولین بود که به خاطر خدشه‌دار نشدن جایگاه‌شان در این قضیه ورود نکردند اما با حضور امام خامنه‌ای این غائله خاتمه یافت.

*خادم‌های کهف الشهدا چگونه جذب می‌شوند؟

افراد با مراجعه به دفتر کهف‌الشهدا فرمی‌را پر می‌کنند در این فرم‌ها از آنها پرسیده می‌شود که در چه زمینه‌ای می‌توانند کمک کنند و بعد، باتوجه به زمینه‌ همکاری با آنها تماس گرفته می‌شود و از وجود آنها استفاده می‌شود.
خادمین کهف الشهدا از تمامی‌اقشار و رده‌های سنی هستند و خادمین این جا از همه جای سطح شهر می‌آیند و تنها مختص به بالای شهر نیستند به عنوان مثال یکی از خادمین از شهرری هر هفته برای خدمت می‌آید.

*مثل اینکه در کهف‌الشهدا مراسم عقد و عروسی هم برگزار می‌شود؟

مراسم عقد زیاد برگزار می‌شود، بنده مراسم عقد خودم را در کنار این پنج تن شهید گمنام برگزار کردم و مراسم‌هایی که اینجا برگزار می‌شود از جنس سادگی و به دور از تجمل است.
چندی پیش یکی از بچه‌های اینجا به نام آقا صدرا مراسم عروسی‌اش را اینجا برگزار کرد و خودش یک لباس سفید ساده پوشیده بود و همسرش هم یک چادر سفید ساده و خبری از تجمل و لباس عروس میلیونی نبود.
کهف، فضای عجیبی دارد آمدن افراد به اینجا به اختیار خودشان است ولی رفتنشان دیگر دست خودشان نیست و دوست دارند که این شهدا را در لحظه لحظه زندگی‌شان شریک کنند.

*مراسم‌های ثابت کهف الشهدا به چه نحوی برگزار می‌شود؟

معمولا مراسمی‌همچون سالگرد تدفین شهدای کهف و بزرگداشت شهدا، ماه رمضان، دعای عرفه و محرم و&#۸۲۳۰; به صورت ثابت برگزار می‌شود.
یکی از برنامه‌هایی که با مشارکت هیئت ریحانه النبی در سی شب ماه رمضان برگزار شد برنامه سی‌شب با شهدا بود که الحمدلله با استقبال خوبی از طرف جوانان مواجه شد و جوانان زیادی با ظاهری که شاید به نظر ما خیلی مناسب نباشد دراین مراسم‌ حضور پیدا کردند و با این شهدا ارتباط صمیمی‌گرفتند و به قول معروف سیمشان از طریق این شهدا به خدا وصل شد.

*یکی از پنج شهید گمنام کهف الشهدا شناسایی شده است دراین باره توضیح می‌دهید؟

شهید ابوطالبی، شهیدی است که چندین مرتبه به خواب مادرش آمده و مادرش او را در اتاق سنگی سفید مشاهده می‌کرده اما تا آن زمان به زیارت شهدای کهف نیامده بود که این خواب در واقع محرکی می‌شود تا برای تکرار آزمایش‌های دی‌ان‌ای مراجعه کنند و پس از بررسی‌هایی که شهید شناسایی شده به معراج شهدا اعلام می‌شود و مشخص می‌شود که شهید مجید ابوطالبی در کهف الشهدا دفن شده هنگامی‌که مادر شهید ابوطالبی برای اولین بار وارد کهف شد و فضا را دید پس از درد  دل با فرزند شهیدش به ما گفت که اینجا دقیقا شبیه همان اتاق سنگی است که در خواب دیده بودم. در همان روزی که هویت شهید مشخص شد و خانواده شهید برای اولین بار پس از سالها به زیارت فرزندشان آمده بودند. زوج جوانی به همراه خانواده‌شان برای قرائت خطبه عقدشان به کهف‌الشهدا آمده بودند که از پدر و مادر شهید خواستند که دراین مراسم شرکت کنند که در پایان مادر شهید برای این زوج دعا کردند و هدیه‌ای را به آنها تقدیم کرد.

  • ۹۲/۱۲/۰۷
  • خادم الشهدا

شهید

کهف الشهدا

گمنام

کهف

الشهدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">