::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

وبلاگ رسمی واحد شهدای مدرسه علمیه علوی/قم المقدسه

::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

وبلاگ رسمی واحد شهدای مدرسه علمیه علوی/قم المقدسه

::فتــــ ـح الفتوــــ ـح::

شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم.

***
امام خمینی(رحمة الله علیه):«آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه هستند، می‌باشد و این است "فتح ‌الفتوح"»

***
برای دریافت فایل اصلی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک نمائید.
***
دوستانی قصد دارند در زمینه ی نویسندگی جزو خدّام این وبلاگ شوند، لطفا "نام ونام خانوادگی" و "نام کاربری" خود را بصورت "نظر خصوصی" برای حقیر بفرستند.
منتظر کمک شما در طراحی آثار جدید و یا انتشار مطالب تازه هستیم.
حاجیانی(خادم الشهدا) 02517222228
با تشکر

پیام های کوتاه
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

پوستر اطلاعیه ی یادواره



گزارش تصویری: مراسم یادواره شهدای روحانی(بزرگداشت شهید محمدجواد آل اسحاق)، مدرسه علمیه علوی






گزارش تصویری: پشت صحنه یادواره شهدا


ان شاء الله طی هفته های بعد، عکس های بیشتری از جزئیات برگزاری یادواره روی وبلاگ قرار می دهیم.






زندگی نامه و خاطرات طلبه شهید محمدجواد آل اسحاق

  در سال هزار و سیصد و چهل و پنج در خانواده ای پر از شور و هیجان مفتخر به پیشینه روحانی بدنیا آمد ، او فرزند سوم و اولین پسر خانواده بود .

 پدر  آیت ا... العظمی حاج شیخ علی آل اسحاق از شاگردان درس امام و همراه معظم له در نجف به حساب می آمد پدر بزرگ نیز حجت الاسلام حاج شیخ عبدالکریم زنجانی خویینی در نجف از مدرسین زبده نجف و از طرف مادر نیز پدر بزرگوار او روحانی فاضل و برجسته مرحوم علامه آیت ا... العظمی حاج میرزا باقر زنجانی بود.

 زادگاهش نجف بود و تا سن 8 سالگی در جوار حرم امیر المؤمنین علیه السلام و حوزه علمیه نجف  توفیق حضور داشت .

 از کودکی همراه پدر در درس و نماز  جماعت حضرت امام شرکت می کرد وقتی بنا بر تذکر خادمین و مسئولین قرار شد به دلیل کمبود جا از همراه بردن بچه ها خود داری شود پدر، محمد جواد را همراه خود نمی برد امام از ایشان سراغ جواد را گرفت عرض کرد ، آقا بدلیل کمبود جا قرار شد ایشان همراه نیاید .امام لبخندی زد و فرمود گاهی بیاورید تا ببینمش . در یکی از همین دیدارها امام دستی بر سر محمد جواد کشیده بود و برایش دعا کرده بود به پدر می گفت عاقبت به خیری جواد از همان دعای امام بود.

 کلاس دوم ابتدایی بود که در نماز امام که اتفاقا جواد هم حضور داشت پدر توسط مامورین امنیتی عراق دستگیر شد ، جواد به خانه سپرده شد پنج ماه و نیم از پدر خبری نبود و بعد از این مدت حکم اخراج خانواده از عراق و آزادی پدر صادر شد .

 با انتقال به ایران خانواده در محله آبشار قم ساکن شدند و محمد جواد ادامه درسش را در مقطع ابتدایی در دبستان هدف ادامه داد و سپس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به دبیرستان حکیم نظامی و حافظ رفت بعد از دیپلم در دانشگاه قبول شد همزمان به تبع آباء و اجداد اولیه خود و بدلیل علاقه وافر شخصی به فراگیری علوم حوزوی پرداخت.

 سالهای مبارزه انقلاب در کودکی او گذشت و پا به پای بزرگترها در این مبارزه مقدس برای نابودی یک رژیم ضد دینی تلاش می کرد .

 با پیروزی انقلاب با اینکه سن زیادی نداشت اما افکار نورانی او و نیز محیط با صفای زندگیش از او مؤمن مسئولیت پذیری ساخته بود ، دوستانی همچون شهید علی معرفت فرزند آیت الله معرفت و تنی چند همچون او فضای حضور در صحنه های مهم را برای او بیشتر فراهم می کرد .

 در مسجد اباذر و محله سکونت خود در منطقه زاویه قم نام او درخشش ویژه ای دارد .

 حضور تقریبا دائمی در مسجد ، راه اندازی کتابخانه ، همزیستی با فقرا از مشخصاتی که دائما با یاد آن شهید بر لب های احالی محل شکوفه می زند .

 او  طلبه  مدارس حقانی و رضویه ، خان بود  در سن 16 سالگی متقاضی حضور در جبهه شد . و اولین حضور او را در  جبهه 24/05/62 یعنی  17 سالگی بوده است .



تصاویر شهید







ادامه مطالب در دست تعمیر است

شامل: ویژه نامه شهید - ادامه زندگی نامه ها و خاطرات شهید - مصاحبه های صورت گرفته شده با مادر شهید و همرزم شهید برادر حسین فراهانی - صوت مراسم و ...


  • ۹۳/۰۳/۲۱
  • خادم الشهدا

نظرات (۱)

  • آشنای زنجانی
  • با عرض سلام و خدا قوت
    در متن نام پدر بزرگ پدری شهید محمد جواد آل اسحاق را حجه الاسلام شیخ عبدالکریم ذکر گردیده که شایسته است به آیت ا... العظمی تغییر یابد. ایشان (حاج شیخ عبدالکریم آل اسحاق خوئینی زنجانی) [کی از علمای بزرگ نجف و قم بودند. اما نام جد مادری ایشان را که میرزای زنجانی قید شده هم شایسته است نام کامل ایشان را اعلام نمایید که ایشان هم مرحوم علامه آیت ا... العظمی حاج میرزا باقر زنجانی بودند.
    پاسخ:
    سلام علیکم.از تذکرتون تشکر میکنم.تصحیح شد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">